Profa. Ana Belén Fernández Souto

 

 

 

Tutorías
Programación y
técnicas de RR.PP.
Introducción a la Tº
y Ptca. de las RR.PP.
Masters
Doctorado
Bibliografía

 

 

 

DOCENCIA

 

TUTORÍAS

Curso 2006/2007: Segundo cuatrimestre

Lunes y jueves, de 10:30 h a 13:30 horas

DESPACHO 301


PROGRAMACIÓN Y TÉCNICAS DE RRPP

PROGRAMA DOCENTE Curso 2007/2008

Datos administrativos da Universidade:

 
CODIGO DE MATERIA: 204013303.
TITULACIÓN: Publicidade e Relacións Públicas.
CURSO: 3º
TIPO: troncal.
ALUMNOS MATRICULADOS (TOTAIS): 98
ALUMNOS NOVOS: 96
CRÉDITOS DE AULA: 3
CRÉDITOS DE LABORATORIO: 0
CRÉDITOS PRÁCTICOS: 3
NÚMERO GRUPOS AULA:2
NÚMERO GRUPO LABORATORIOS: 0
NÚMERO GRUPOS PRÁCTICAS: 2
CARÁCTER: cuatrimestral.
DEPARTAMENTO: Dereito Público Especial e Comunicación Audiovisual e Publicidade.
ÁREA DE COÑECEMENTO: Comunicación Audiovisual e Publicidade.Profesorado da materia. Datos do departamento:
 
PROFESOR: Ana Belén Fernández Souto
CÓDIGO: 1566
LUGAR E HORARIO DE TITORÍAS (primeiro cuadrimestre):
Martes, Mércores e xoves de 10.30 h a 12.00 h.
Despacho 301.

Horarios: datos do centro:

HORARIOS DE CLASE:
Teorías:
Martes de 12.00 h a 14.00 horas
Mércores de 13.00 h a 14.00 horas
Xoves de 13.00 h a 14.00 horas
Prácticas:
Mércores de 11.00 h a 13.00 horas (grupo 2)
Xoves de 11.00 h a 13.00 horas (grupo 1)

Temario

 PREVIO: Como coñecementos previos para o seguimento desta materia destacamos a asignatura;Introducción á teoría e práctica das Relacións Públicas;.
OBXECTIVOS: Proporcionarlle ó alumno de relacións públicas as técnicas máis usuais no desenvolvemento das súas tarefas laborais. Igualmente preténdese familiarizalo co proceso de programación de Relacións Públicas que lle servirá de base para levar a cabo toda actividade de comunicación.

TEMARIO DAS AULAS
-Número de leccións: 9.
-Contido: Introducción á materia, o proceso de programación, a comunicación de crise, os departamentos de RRPP, protocolo, Relacións Públicas Internacionais, relacións cos medios de comunicación, soportes de RRPP, Public affairs.

-Descripción:

Tema 1:
As RR.PP no mundo actual.
1.Introducción.
Analoxías e diferencias entre a publicidade e a propaganda.
RRPP e Publicidade. Vínculos existentes.
Concomitancias entre as RRPP e o xornalismo/información.
RRRP vs. Marketing.
Converxencias e diverxencias entre as R.R.P.P., propaganda e comunicación política.
Publicidade, propaganda, marketing e R.R.P.P. como elementos comunicativos diferenciados pero complementarios.
2. O valor da imaxe nas R.R.P.P.
3. Marcos de actuación.
Tema 2: o proceso de programación en RRPP.
1. Introducción.
2. Públicos.
3. A programación de R.R.P.P.
4.Investigación.
5. Planificación e Execución.
6. Evaluación.
Tema 3: A comunicación de crise.
1.Definición e fundamentación.
2. Establecemento de estratexias e presupostos.
3. Elección de comités responsables.
4. Crise e medios de comunicación.
5. A comunicación interna durante o proceso de crise.
6. O rumor.
7. O final da crise.
8. Caso práctico: Exxon Valdez.
Tema 4: Departamentos de comunicación e imaxe.
1. Problemática de nomenclaturas.
2. A dirección de comunicación.
3. O gabinete de prensa.
4. O servicio de protocolo.
5. O plan de comunicación.
Tema 5: O protocolo nos nosos días.
1. Do concepto.
2. Protagonistas do protocolo.
3. Orden de precedencias.
4. Presidencias.
5.Tratamentos.
6. O departamento de protocolo.
7. Protocolo e negociación.
8. Actos de carácter especial.
9. Protocolo social: aspectos a ter en conta.
Tema 6: RRPP Internacionais.
1.Relacións con personal extranxeiro.
2. Modelos de negociación internacional.
3. Particularidades de outros países.
Tema 7: Relacións cos medios de comunicación.
1.Cómo se traballa nos medios.
2.Comunicados de prensa.
3.Dossieres.
4.Roldas de prensa.
5.Visita de prensa.
6.Viaxe de prensa.
7.Nota aclaratoria ou réplica legal.
8.Publirreportaxe.
9.Entrevista.
10.Comunicación telefónica.
Tema 8: Soportes de comunicación
1.Introducción.
2.Comunicación interna.
3.Comunicación externa.
4.Soportes de comunicación.
Internet e outras tecnoloxías.
Técnicas orais.
Técnicas escritas.
Técnicas audiovisuais.Técnicas mixtas.
Tema 9: Public affais ou eventos públicos.
1.Os congresos.
2.Inauguracións.
3.Colocación da primeira pedra.
4.Presentacións.
5.Firma de convenios.
6.Exposicións.


TEMARIO DE PRÁCTICAS
Número de leccións: 4
Contido: Elaboración de propostas prácticas para empresas e institucións de distintos niveis.
Descripción:

- Investigación sobre aspectos básicos de RR.PP.
- Traballo con propostas de actividades protocolarias.
- Execución de un plan de crise completo.
- Planificación e execución de relacións cos medios de comunicación: redacción de notas de prensa, réplicas legais e organización e posta en práctica dunha rolda de prensa ou conferencia de prensa.

Bibliografía

Básicas:
- NOGUERO, A., Programación y técnicas de las Relaciones Públicas, Barcelona, PPU, 1988
-XIFRA, J., Teoría y estructura de las relaciones públicas, Barcelona, McGraw-Hill, 2003.
-WILCOX, PHILIPS, WARREN & CAMERON, Relaciones públicas. Estrategias y tácticas, Marid, Ed. Addison Wesley, 2000.

Complementarias:
TEMA 1
BARQUERO, M., El libro de oro de las Relaciones Públicas, Barcelona, Gestión 2000, 1996.
BLACK, S., El ABC de las Relaciones Públicas, Barcelona, Gestión 2000, 1996.
RIES, A & L., La caída de la publicidad y el auge de las Relaciones Públicas,Edit. Empresa Activa, 2000.
TEMA 2
ELÍAS, J., Modelos sobre RRPP. Antes del megamarketing, Barcelona. Vicens Vives, 1990
ETTINGER, KE., Investigación y RRPP, México, Herrero Hermanos Sucs, 1961
TEMA 3
FITA TRIAS, J, Comunicación en programas de crisis, Barcelona, Gestión 2000, 1999
GONZÁLEZ HERRERO, Marketing preventivo: la comunicación de crisis en la empresa, Barcelona, Bosch, 1998
TEMA 4
AAVV, Información política y gabinetes de comunicación, Pontevedra, Diputación de Pontevedra, 1998
ARCEO VACAS, JL, Perfil de los profesionales de la comunicación persuasiva en España, Madrid, ICIE, 2003
BENAVIDES DELGADO, J., El director de Comunicación, Madrid, Edipo, 1993
RAMIREZ, T., Gabinetes de comunicación, Barcelona, Bosch, 1995
TEMA 5
AAVV, Relaciones públicas y protocolo, Pontevedra, Diputación de Pontevedra, 1998
MARTINEZ CARRETER, J, El protocolo en España, ayer y hoy, Sevilla, Universidad de Sevilla, 2003
OTERO ALVARADO, MT., Relaciones Públicas y protocolo. Cinco años de reflexiones (1996-2001), Sevilla, Laurea, 2001
PUMAR VÁZQUEZ, J., Ceremonial y protocolo, Vigo, Ir INdo, 1995
RUEDA CUENCA F & SANJUAN MONFORTE, JC., El protocolo en la sociedad y en la empresa. Madrid. Unión Fenosa, 1996.
TEMA 6
AMARAL, I., Imagen e internacionalizaçao
TEMA 7
BOIRY, PA., Las RRPP o la estrategia de la confianza, Barcelona, Gestión 2000, 1998
HERNÁNDEZ LÁZARO, FJ. Cómo entenderse con los medios de comunicación, Madrid, Ciencias de la Dirección, 1995.
TEMA 8
AAVV, El libro práctico de la comunicación y las RRPP, Barcelona, ADECEC, 1996
AAVV, 40 éxitos en comunicación, Madrid, Prentice Hall, 2003
COSTA, J. La identidad corporativa, Barcelona, Ciac, 1990
FERRER, J. La comunicaicón interna y externa en la empresa, Barcelona, edit. privada del autor, 2000
MIDDLEBERG, D., RRPP en un mundo interconectado. Estrategias de comunicación para triunfar en el espacio digital. Bilbao, Deusto, 2001
ONGALLO, C., Manual de comunicación. Guía para gestionar el conocimiento, la información y las relaciones humanas en empresas y organizaciones. Madrid, Dykinson, 2000
WINTER, D.F., Sppinning in the web, California, Longman, 2000
TEMA 9
LUCAS MARÍN, A. La comunicación en la empresa y en las organizaciones, Barcelona, Bosch, 1007
MARÍN CALAHORRO, F., Protocolo y comunicación. Los medios en los actos públicos, Barcelona, Bayer Hermanos, 2000

Método Docente
Lección maxistral, complementada con presentacións informatizadas e exemplificacións técnicas reais.

Sistema de avaliación
A parte práctica e teórica puntuarase de forma equitativa.
Haberá un exame teórico que abarcará a materia abordada nas clases de aula e unha serie de traballos de curso que se planificarán e executarán nas clases prácticas.
Puntuarase negativamente a redacción con faltas de ortografía (un exame con máis de tres faltas de ortografía non será correxido)
Terase especialmente en conta a presentación (oral e escrita), orixinalidade e o enfoque comunicativo de cada proposta.
Os traballos prácticos (en grupos de tres persoas) terán a seguinte puntuación (sobre 5):

  • Investigación sobre aspectos básicos de RR.PP.(0'5 puntos)
  • Traballo con propostas de actividades protocolarias (1'5 punto)
  • Execución de un plan de crise completo (2 puntos)
  • Planificación e execución de relacións cos medios de comunicación: redacción de notas de prens e, réplicas legais. (1 punto)

 

INTRODUCCIÓN A LA TEORÍA Y PRÁCTICA DE LAS RR.PP.

PROGRAMA DOCENTE Curso 2004/2005 (Parte práctica)

 Datos administrativos da Universidade:
CODIGO DE MATERIA: 204011202
TITULACIÓN: Publicidade e Relacións Públicas
CURSO: 2º
TIPO: troncal
ALUMNOS MATRICULADOS (TOTAIS): 110
ALUMNOS NOVOS: 99
CRÉDITOS DE AULA: 4'5
CRÉDITOS DE LABORATORIO: 0
CRÉDITOS PRÁCTICOS: 1'5
NÚMERO GRUPOS AULA: 1
NÚMERO GRUPO LABORATORIOS: 0
NÚMERO GRUPOS PRÁCTICAS: 2
CARÁCTER: cuatrimestral
DEPARTAMENTO: Dereito Público Especial, Comunicación Audiovisual e Publicidade
ÁREA DE COÑECEMENTO: Comunicación Audiovisual e Publicidade

Profesorado da materia. Datos do departamento:
PROFESOR: Ana Belén Fernández Souto
CÓDIGO: 1566
LUGAR E HORARIO DE TITORÍAS:
Martes, de 11.00 h a 12.00 horas.
Mércores, de 10.00 h a 11.00 horas.
Xoves, de 10.00 h a 11.00 horas.
Venres, de 11.00 h a 14.00 horas.
Despacho 301. 

Horarios: datos do centro:
HORARIOS DE CLASE:
Prácticas: Martes e venres de 10.00 a 11.00 horas.
EXAMES:
Febreiro: 8.II.2005: 12.00 horas.
Setembro: 7.IX.2005: 12.00 horas.
Decembro: 17.XII.2004: 14.00 horas.

Temario
PREVIO:
Introducción á publicidade (1º CURSO)
Redacción e locución nos medios audiovisuais (optativa)

OBXECTIVOS:

Formar ó alumno na comunicación non verbal e introducilo no proceso de programación de relacións públicas.


TEMARIO DE PRÁCTICAS:
Número de leccións: 5
Contido: comunicación non verbal, comunicación verbal, comunicación cultural, programación de RR.PP.
Descripción:
Necesidade de protocolo e imaxe

    1. Don de xentesPrimeiras impresiónsA sonrisaAs entradasO saúdo
    2. O vestuario
  1. A linguaxe verbalLinguaxe non verbal
    1. A kinesia
        • O rostro
        • A expresión ocular
        • A expresión xestual: mans, brazos, cabeza
        • A postura
    1. A proxémica
        • Contacto e proximidade físicaOrientación
        • Disposicións espaciais
        A cronémica

4. Cuestións culturais
5.O proceso de programación de RR.PP

Bibliografía
Básicas:

      • DAVIS, F, La comunicación no verbal. Edit. Alianza, Madrid, 1998.HALL, E., El lenguaje silencioso. Edit. Alianza, Madrid, 1989.
      • KNAPP, M., La comunicación no verbal. El cuerpo y el entorno, Edit. Paidós, Barcelona, 1995

Complementarias:

      • BENTON, D., Cómo “vender” la propia imagen. Edit. Grijalbo, Barcelona, 1993.POYATOS, F, La comunicación no verbal. Tomo II. Paralenguaje, kinésica e interacción. Edit. Istmo, Madrid, 1994.SOTO DÍEZ, CARMEN, Saber estar. Guía práctica de buenas maneras. Edit. Palabra, Madrid, 1999.
      • WILCOX D.L., PHILIPS H.A., WARREN K.A., CAMERON G.T., Relaciones Públicas. Estrategias y tácticas. Madrid, Ed. Addison Wesley, 2000.

Método Docente
Lección maxistral, complementada con presentacións informatizadas e exemplificacións técnicas reais.

Sistema de avaliación
Desenvolvidos en grupos de 3 ou 4 persoas, os traballos propostos serán:

  • Estudio da imaxe persoal: linguaxe verbal e non verbal (1,5 puntos).
    Proposta de un estudio sobre cuestións culturais. (1 punto). A ENTREGAR OS DÍAS 11 E 14 DE XANEIRO (MÁXIMO 8 FOLIOS POR GRUPO)
  • Elaboración dunha proposta de programación de un evento de RR.PP. (1,5 puntos) A ENTREGAR NA DATA LÍMITE DO EXAME TEÓRICO.

 

MASTERS

I Master en Dirección de Comunicación y Protocolo. Universidad de Vigo
Master en producción y gestión de la comunicación local. Universidad Autónoma de Barcelona
Master en comunicación de crisis. Universidad de Santiago de Compostela.

 

 

DOCTORADO

2004/2006

*3créditos: RRPP institucionales
*12 créditos: RRPP institucionales de contenido político. Estrategias, tácticas y técnicas.

 

BIBLIOGRAFÍA

A.A.V.V., Comunicaçao, informaçao e opiniao pública, Lisboa, Edit. Universidade Católica Editora, 2001.
A.A.V.V., Comunicación de la comunicación en Europa, Barcelona, Edit. Centro d’Investigació de la Comunicació G. De Catalunya,1993.
A.A.V.V., Comunicación e sociedade. No limiar do novo milenio, Santiago de Compostela, Edit. Xunta de Galicia, 1998.
A.A.V.V., Comunicación e sociedade. Un novo horizonte, Santiago de Compostela, Edit. Xunta de Galicia, 1995.
A.A.V.V., Comunicación na Sociedade do século XXI, Santiago de Compostela, Edit. Xunta de Galicia, 1999.
A.A.V.V., Comunicación Social, Santiago de Compostela, Edit. EGAP, 1994.
A.A.V.V., Comunicación y cultura, Salamanca, Edit. Universidad de Salamanca,1997.
A.A.V.V., El libro práctico de la comunicación y las Relaciones Públicas, Barcelona, Edit. ADECEC, 1996.
A.A.V.V., Escepticismo y comunicación, México D.F., Edit. UNAM, 1994.
A.A.V.V., Estudios de Comunicación y Derecho. Homenaje al Prof. Manuel Fernández Areal, Santiago de Compostela, Edit. El Correo Gallego,2000.
A.A.V.V., Estudios de periodística VI: periodismo de investigación,Pontevedra, Edit. Excma. Dip. Pontevedra, 1998.
A.A.V.V., Estudios de periodística VII: periodismo y promoción cultural, Bilbao, Edit. Univ. País Vasco, 1999.
A.A.V.V., Estudios de periodística VIII: periodismo como actor político, Pontevedra, Edit. Excma. Dip. Pontevedra,2000.
A.A.V.V., Estudios sobre el mensaje periodístico, Madrid, Edit. Servicio de Publicaciones de la Universidad Complutense, 2001.
A.A.V.V., Información política y gabinetes de comunicación, Pontevedra, Edit. Excma. Dip. Pontevedra,1998.
A.A.V.V., Jornadas técnicas sobre la innovación e iniciativa en información y noticias, Madrid, Edit. Fundación Coca Cola España, 1998.
A.A.V.V., La comunicación política, Pontevedra, Edit. Excma. Dip. Pontevedra,1996.
A.A.V.V., La publicidad en televisión, Pontevedra, Edit. Excma. Dip. Pontevedra, 1998.
A.A.V.V., Perspectivas de la comunicación publicitaria en la evolución de la sociedad mediática, Madrid, Edit. Universitas S.A.,2001.
A.A.V.V., Radio y Universidad. Treinta años de Radio en la Facultad de Ciencias de la información de la Universidad de Navarra, Pamplona, Edit. Universidad de Navarra, 1991.
A.A.V.V., Realidade social galega. Homenaxe a J.L. Sequeiros Tizón, Edit. Ir Indo, Vigo, 2000.
A.A.V.V., Relaciones Públicas y protocolo, Pontevedra, Edit. Excma. Dip. Pontevedra, 1998.
A.A.V.V., Seminário de Comunicaçao Banco do Brasil, Estado, mercado e interesse público, Brasilia, Edit. Bando de Brasil, 1999.
A.A.V.V., Signos del siglo. 100 años de diseño gráfico en España, Madrid, Edit. Ministerio de Economía y Hacienda,2000.
A.A.V.V., Unha nova era para a comunicación, Santiago de Compostela, Edit. Club Internacional de Prensa de Galicia,2000.
A.A.V.V., V Jornadas AIJIC, Tenerife, Edit. Universidad de La Laguna, 1999.
A.A.V.V., VI Jornadas AIJIC,Valencia, Edit. Universidad de Valencia,2000.
A.A.V.V, 40 éxitos en comunicación, Madrid, Edit. Prentice may, 2003.
AGUADERO, F., Comunicación social integrada. Un reto para la organización, Barcelona, CSCYRRPP, 1993.
ALONSO PELEGRÍN, E., El lobby en la Unión Europea. Manual sobre el buen uso de Bruselas, Madrid, Edit. ESIC, 1995.
ANDRÉS, A.J., Mecenazgo y patrocinio: las claves del marketing XXI, Madrid, Editmex,1993.
ARCEO VACAS, A., Aplicación de las RRPP, Madrid, Edit. ICIE,2000.
ARCEO VACAS, A., Estrategias de RRPP. Metodologías, Madrid, Edit. ICIE, 1999.
ARCEO VACAS, J.L., Cómo ganar unas elecciones. Tratamiento teórico y práctico de la imagen de los políticos, Madrid, Edit. Fomento de Bibliotecas, 1982.
ARCEO VACAS, J.L., Fundamentos para la teoría y práctica de las Relaciones Públicas, Barcelona, Edit. Promociones y publicaciones Universitarias, 1988.
ARCEO VACAS, J.L., Organización, medios y técnicas en Relaciones Públicas, Madrid, Edit. ICIE, 2003.
ARCEO VACAS, J.L., (DIR)., Perfil de los profesionales de la comunicación persuasiva en España, Madrid, Edit. ICIE, 2003.
ARNALDI, P., Manual de RRPP, Madrid, Edit. Ibérico Europea de ediciones, S.A, 1968.
AVENDAÑO, A., A radio, Pontevedra, Edit. Andel, 1995.
BAÑÓN R. Y CARRILLO E., La nueva administración pública, Madrid, Edit. Alianza Universidad Textos, 1997.
BARQUERO, M., El libro de oro de las Relaciones Públicas, Barcelona, Gestión 2000, 1996.
BARQUERO CABRERO, J.D., RRPP financieras, Barcelona, Edit, Gestión 2000, 2001.
BARRANCO, F.J., Técnicas de marketing político, Madrid, Edit. Pirámide, 1982.
BASSAT, LUIS, El libro rojo de la publicidad, Barcelona, Edit. Folio, 1994.
BENAVIDES DELGADO, J., El director de comunicación, Madrid, Edipo, 1993.
BENTON, D., Cómo “vender” la propia imagen, Barcelona, Edit. Grijalbo, 1993.
BERNAYS, E.L. Los años últimos: radiografía de las Relaciones Públicas. 1956-1986, Barcelona, Edit. ESRP-PPU, 1990.
BERNAYS, E.L., Relaciones Públicas, Boston (USA), Edit. Bellman, 1945.
BERNSTEIN, D., La imagen de la empresa y la realidad, Barcelona, Edit. Plaza & Janés, 1986.
BLACK, S., El ABC de las Relaciones Públicas, Barcelona, Gestión 2000, 1996.
BLACK, S., Las RRPP, un factor clave de gestión,Barcelona, Edit. ESADE,1994.
BLANCO CAMPAÑA, J.L., Radio e prensa na Galicia Exterior, Santiago de Compostela, Edit. Xunta de Galicia, 1995.
BOIRY, P.A., Las RRPP o la estrategia de la confianza, Barcelona, Edit. Gestión 2000, 1998.
BRIZ JULIAN, L.I, Internet y comercio electrónico: características, estrategias, desarrollo y aplicaciones. Madrid, ESIC, 2000
BURGOS DANIEL, D, L., Comercio electrónico, publicidad y marketing en internet. Madrid, McGraw Hill, 2001
BURNET,J.J., Promoción , conceptos y estrategias. Edit. McGraw-Hill, Chile, 1996.
CALVIÑO GIL, M., Galicia TV. Unha canle internacional autonómica, Proyecto Fin de Carrera depositado en la Facultad de Ciencias Sociales de Pontevedra, Universidad de Vigo, 2002.
CANEL CRESPO, M.J., Comunicación política. Técnicas y estrategias para la sociedad de la información, Madrid, Edit. Tecnos, 1999.
CARRASCOSA, J.L., Comunicación: una comunicación eficaz para el éxito en los negocios”, Madrid, CC. De la Dirección, 1992.
CASTELLS, M. La era de la información (Economía, Sociedad y cultura), México, Siglo XXI, 1999.
CASTELLS, M., La era de la información (Economía, Sociedad y Cultura), T. 2 de El poder de la identidad, México D.F., Siglo XXI, 1999.
CELEIRO, L., Os gabinetes de comunicación en Galicia: portavoces de organizacións, fontes abertas ós medios, Tesis Doctoral, Santiago de Compostela, 1995.
CENDÁN, A., A televisión en Galicia, Santiago de Compostela, Edit. Lea, 1998.
CERMEÑO, X., A publicidade, A Coruña, Edit. Andel, 1993.
CERMEÑO, X., A televisión,A Coruña,Edit. Andel, 1993.
CHAVARRI DEL RIVERO, T., Protocolo Internacional. Tratado de ceremonial diplomático, Edit. Ediciones Protocolo, Madrid, 2004.
CHAVES, N., La imagen corporativa, teoría y metodología de la investigación institucional, Barcelona, Edit. Gustavo Gili, 1988.
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CRAIG FELLENSTEIN, R.W., E-commerce, Buenos Aires, Prentice Hall, 2000
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CUTLIP, S., The unseen power, New Jersey, Lawrence Erlbamm Associates, Publishers,1994.
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DE ANDRADE, T., Para entender Relaçoes Públicas, Sao Paulo, Edit. Loyola, 1983.
DE LA TORRE NÚÑEZ, J.R., Viaxe ó interior dun periódico, Santiago de Compostela, Edit. Andel 1993.
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DÉDALO, B., Las RRPP en Chile. Fundamentos prácticos y teóricos, Santiago de Chile, Edit. Universitaria, 1991.
DÍAZ D., & GARCÍA, P., O ABC da imaxe visual, A Coruña, Edit. Bahia Edicións,1996.
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GIÁCOMO, C., Tudo acaba em festa. Evento, líder de opiniao, motivaçao e público, Sao Paulo, Edit. Página Aberta Ltda. , 1993.
GONZÁLEZ HERRERO, Marketing preventivo: la comunicación de crisis en la empresa, Barcelona, Edit. Bosch Comunicación, 1998.
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GRUNING, J.E. & HUNT, T., Dirección de Relaciones Públicas, Barcelona, Gestión 2000, 2000.
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HERMANN, C.F., “Some consequences of crises which limit the viability of organizations”, in Administrative Science Quarterly, vol 8, num1, Junio 1963.
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Ana Belén Fernández Souto - Departamento de Derecho Público Especial, Comunicación Audiovisual y Publicidad- Universidade de Vigo
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